push the button

rostul vieții e să râzi

Land Rover. Globalizare. Ultimul episod.

Ieri, Bloomberg mi-a dat o veste tare proasta: Jaguar si Land Rover se duc in India. Sunt posesor de Land Rover, un Discovery II – o legenda. Brandlover-ii stiu ca, odata cu badge-ul unui produs, cumperi ceva din istoria, parfumul, substanta produsului. Devii parte a unui club select. Clubul celor care se recunosc dintr-o privire, care isi fac cu mana sau clipesc din semnalizator. Masinile, brandurile, nu sunt simple produse: au suflet, personalitate, viata, trecut, secrete. Au nevoie de o ingrijire/grija aparte din partea familiei in care intra, atunci cand ies din fabrici sau isi schimba proprietarul.

Mi-am dorit, mereu, si un Jaguar. Priveam lung, in Anglia, dupa Sovereignurile visinii, dupa XJ-urile racing green. Cand le-am vazut stalcite de cei de la Ford, am inceput sa simt sfarsitul…

A lua, maine, un Jaguar din India, e ca si cum ai cumpara ceylon din Bacau, palinka din Tokio, Mercedes din Cuba si, daca tot am ajuns in Golful Porcilor, havane rasucite pe pulpele asudate ale pakistanezelor.

Ma bucur, pe de alta parte, ca am reusit sa ‘prind’ o generatie LR nealterata de spiritul falimentar al globalizarii.

lr1.jpg

In Anglia, pe niste stradute pe care le stiu doar eu (sic!), exista niste ‘Jag garages’ unde niste englezi radicali isi repara Jaguarele intre ei.

jags.jpgAlama straluceste, tabla de cea mai buna calitate iti ia ochii. Faimoasele roti cu spite si Jaguarul cabrat de pe capota te fac sa visezi la virajele drumurilor inguste din Wales. Orice as vedea de maine, nu imi imaginez Jag-ul strabatand mizeria din Delhi.

Written by Rares

March 26, 2008 at 1:07 pm

Posted in Photography

One Response

Subscribe to comments with RSS.

  1. bun bun, “bleaga Land Roverul in Hindia”…ai uitat insa sa-ti bui o indrebare: jdiai ga ze vag biese ji in Romania si Euroba de Est bendru LR-ul dau “nealderat” ala din boza (cica)? :):):)
    Ga za nu mai zbun ga dabiteria (bendru anumite modele) ze vage ghiar ji in Ghina :D:):)?
    Numai bine, briedene! :) Draiasca lumea a dreia cu mana ei de lugru iefdina! :)

    john

    January 12, 2009 at 12:25 am


Comments are closed.

