push the button

rostul vieții e să râzi

Can you make us disappear?

Un film simplu despre lucruri simple. The Illusionist, un film despre legaturile foarte complicate dintre lucrurile simple. Nu e un film la care tresalti, ti se opreste respiratia, razi cu crampe sau ti se umezesc ochii. Un film despre trei oameni care detin absolutul, in felul lor: Eisenheim, magicianul, jucat de Edward Norton, controleaza lumea misterelor; Uhl, inspectorul sef, interpretat de Paul Giamatti, e stapanul evidentei, in vreme ce Leopold, printul mostenitor si maestrul intrigilor politice, e jucat de Rufus Sewell (predestinat rolurilor princiare). Intersectia celor trei lumi incurca destinele tuturor, fortand magicianul sa dea iluziilor raspunsuri reale, politistul sa creada respectivele iluzii, iar printul sa cada in prapastia dintre cele doua.

Prea multa culoare – efecte obositoare pentru a sugera mistic si vechi – si multe goluri in scenariu, scoase in evidenta de niste actori putin obositi, serios vorbesc. Dar e un film care te pune pe ganduri, interpretand altfel raspunsul la vechea intrebare: ce este evidenta? A cui este evidenta? A vietii, a sufletului, a materiei? Raspunsul mi-a placut.

PS: Jessica Biel e zero.

Written by Rares

April 2, 2008 at 9:08 pm

Posted in Filme

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Am fost prea captivata de magia din film sa observ toate aceste neajunsuri de care tu ai amintit… Mie mi-a placut, asta pentru ca imi plac filmele cu final fericit…

    Diana

    April 3, 2008 at 9:30 am

  2. Da, povestea e foarte frumoasa. Da’ stii cum e cand povestesti altora despre film… trebuie sa mai zici si “de rau”… :)

    Rares

    April 3, 2008 at 12:05 pm

  3. Uneori nici finalul fericit nu imi place, de ex. in 10.000 B.C. nu mi-a placut finalul…

    Diana

    April 4, 2008 at 12:32 pm

  4. Nu stiu ce sa zic; incerc sa nu ma uit la filme proaste :D

    Rares

    April 4, 2008 at 6:14 pm


Comments are closed.

