push the button

rostul vieții e să râzi

Compot de mandarine

Sunt bolnav si statul la orizontala ma face sa-mi aduc aminte tot felul de chestii. Ce m-a induiosat astazi a fost compotul de mandarine al bunicii. De acum 30 de ani. Am fost rau bolnav – tot o gripa – in magazine nu se gasea nimic. Ridicandu-se incet de pe scaunul de pe care ma veghea, am auzit-o parasind camera, cu pasii ei grei si rari. S-a intors, cateva minute mai tarziu, cu una dintre canile noastre cu smaltul spart, cu desenul tocit de atatea mii de spalari, o cana in care era compot de mandarine. Ceva mai bun decat orice medicament, decat orice impachetare cu cearsafuri reci, decat orice sirop de tuse. Si, mereu de-atunci, gandul la lingurita aia cu bucatele mici, portocalii, inotand intr-un sirop dubios, dar dulce si bun, ma apropie de sfarsitul febrei.

Written by Rares

April 5, 2008 at 8:44 pm

Posted in Echo

9 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Foarte frumos :)
    Mi-ai amintit de lucruri dragi…

    Offtopic – îmi place noua grafică.

    Pisicot

    April 5, 2008 at 10:44 pm

  2. Multumesc. S-art putea, intr-o zi, sa ies de sub umbrela wordpress si sa fac un blog de sine statator.
    In ultimii 19 ani, stand foarte putin cu ai mei, din cauza distantei, simt oarecum augmentat dorul si lipsa lor. Am tendinta sa exagerez in sensul asta, dar compotul de mandarine e ceva ce m-a insotit toata viata. Povestea ACELUI compot :)

    Rares

    April 5, 2008 at 11:04 pm

  3. mie mi-ai facut pofta de copilarie. si de compot de mandarine.

    maria coman

    April 6, 2008 at 6:47 pm

  4. :)

    Rares

    April 6, 2008 at 7:02 pm

  5. era duminică,aveam 8 ani,boală copilărească şi deliram despre liviu vasilică.tata a urcat pe bicicletă şi s-a dus cam 15 kilometri până la o cabană unde ştia el că au suc de portocale acidulat(anul era 1985 şi nu găseai nimic nicăieri).
    cred că a fost cel mai bun suc pe care l-am băut în viaţa mea.
    fain arată blogul:-)

    hadean

    April 7, 2008 at 10:53 am

  6. off-topic 1: E mai îngrijită tema asta, bravo pentru schimbare… chiar dacă nu sunt un fan al temelor negre.

    off-topic 2: mă bucur că scrii mai des.

    off-topic 3: mi-ai dat o idee cu postarea despre amintirea ta :-)

    Someone

    April 7, 2008 at 1:01 pm

  7. @hadean: exact despre asta vorbesc. cata putere au aceste gesturi si cum ne influenteaza atasamentul fata de oameni…
    @someone: nu stiu cat o sa ma tina: am avut febra cateva zile si am stat mult acasa/in fata pc. lucrez la o varianta de blog independenta si am vrut sa ma mai joc, in the meantime. bucuros ca mai pot da idei cuiva. sa nu uiti de cafea :)

    Rares

    April 7, 2008 at 3:04 pm

  8. Imi amintesc aroma compotului de mandarine dar nu va mai fi niciodata la fel cum il facea bunica…am vrut sa iti scriu din ziua in care ai postat, sa iti scriu insanatosire grabnica DAR nu stiu din ce cauza, la mine nu se vede bine site-ul tau si NU pot posta la primul articol din pagina….:(
    In aceste conditii am sa-ti spun acum La multi ani! chiar daca e la un post de mai sus… ;)

    Diana

    April 10, 2008 at 9:45 am

  9. Multumesc, Diana.

    Rares

    April 10, 2008 at 12:02 pm


Comments are closed.

