push the button

rostul vieții e să râzi

Revolutia (culturala) din noi

Au iesit multi tineri pe strada in noaptea muzeelor… Chiar impresionant de multi. Sa vezi cozi la muzee in Romania este ceva iesit din comun. Se mai intampla, in special primavara, dar nu in fiecare primavara.

Miile de oameni din strada m-au facut sa ma intreb unde sunt ascunse, sadite semintele revolutiei culturale romanesti. Noua (viitoare) sau contemporana. Ma intreb (de fapt sunt aproape sigur, dar mi-e teama sa afirm) daca nu traim o revolutie de tipul rezistentei. Ma uit la artisti si le vad si simt discursul firav si timid; ar striga libertate – nu au de ce, de fapt, pentru ca face asta ceea ce creeaza.

Suntem intr-un fel de tranzitie de la individualitate la colectivitate. In fotografie, de exemplu, se vorbea, pana acum un an, doi, de fotografi. Astazi, despre fotografie. Vad studentii de la arhitectura, litere, arte plastice cum se preling pe langa ziduri, agresati de tot ce se intampla in jur: de urbanizare salbatica, de canibalism colectiv, de badaranie si subcultura. Asta ii face, pe de alta parte, mai agresivi si pe ei, mai fertili. Ceea ce e bine. Oricat de mica ar fi lumea din jur, lumea lor e mare si plina de visuri. Si asta ma bucura.

Randurile au fost inspirate de vernisajul unei expozitii, Realpolitik, la galeria H’art.

Written by Rares

May 18, 2008 at 8:15 pm

Posted in Photography, Romania

11 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. am trecut prin fata unui muzeu azi noapte si era coada. si la coada erau numai tineri. la carturesti de obicei e multa lume. la teatru ca sa mergi trebuie sa rezervi bilet cu o luna inainte. chiar nu cred in teoria generatiei care nu citeste, nu merge la teatru, nu are cultura. da, ok, lumea nu mai merge doar la teatru in timpul liber, pentru ca are alternative. dar asta nu inseamna ca trebuie sa ingropam generatii intregi cu isteria lipsei de preocupari de genul asta. uf, stiu ca am scris mult, dar ma revolta “intelectualii” care depling situatia de azi

    maria coman

    May 18, 2008 at 9:46 pm

  2. sper ca nu sunt eu cel care te-a revoltat :) imi imaginez doar cat de frumos ar fi sa-i vedem pe cei carora sistemul inca nu le-a dat sansa sa apara. inhibati de saracie, de sociopatia morala moderna si altele. cei care deplang sunt, de obicei, cei orientati catre box-office…

    Rares

    May 18, 2008 at 11:05 pm

  3. of, nu, era o revolta mai veche, pe care nu aveam unde sa o duc….cit despre artistii tineri, eu cred ca multi dintre ei stau ascunsi din cauza unor artisti mai putin tineri care traiesc prea mult in trecut. eu as vrea sa vad filme romanesti despre Romania de dupa 89, nu doar despre cea dinainte

    maria coman

    May 18, 2008 at 11:18 pm

  4. si eu vreau sa vad acelasi lucru; e foarte binevenita revolta ta, pentru ca asa se nasc revolutiile. nu simti, totusi, ca desi sunt mii de titluri de carti, zeci de teatre, plexuri si flexuri, expozitii, e un fel de frana? ca nu e explozia aceea care te face sa te simti bine si sa vezi mizeria, sub toate formele ei, ca pe un accident? poate mi se pare mie…

    Rares

    May 19, 2008 at 10:33 am

  5. da, ai dreptate. vorbeai de mediatizare, poate lipsa de mediatizare e o problema. poate ca produsele astea ajung doar la un numar limitat de consumatori, cei care stiu ca ele exista. cei care nu stiu nici nu prea au sanse sa afle. dar intr-un fel sau altul lucrurile se misca de la sine si usor usor lumea uita de televizor ca singura forma de informare. foamea de dupa 90 era normala, dar acum oamenii s-au saturat si vor si altceva.

    maria coman

    May 19, 2008 at 12:06 pm

  6. dar, daca se poate, va rog, filmele alea romanesti sa nu mai fie drame!!! m’am saturat de drama romaneasca si, macar doua ore, pe scaun la cinema, as vrea sa vad lucrurile de care reusesc “sa ma rad” in fiecare zi.

    cat despre muzee, e inviorator ca erau multi si tineri, da. insa, cred eu, vorbim despre un procent mic. aia care sunt cosumatori de cultura n’au nevoie sa prinda o noapte moka, iar ceilalti.. in fine, sa zicem, poate s’a lipit ceva si de ei

    ilinca

    May 19, 2008 at 2:52 pm

  7. ilinca- asta spuneam si eu despre filme. o comedie va rog, zau asa….

    maria coman

    May 19, 2008 at 3:45 pm

  8. comediile romanesti nu se vand bine; ii inteleg cateodata pe cineasti – trebuie sa ai si din ce trai. ilinca, de curand – sa fie o luna? – comentam pe langa un post mai vechi de-al tau ref cinematografia roamneasca post-’89. e ceva cu trectul asta, pe bune. acum exista niste domni in creative design care sustin ca anii ’70 – ’80 erau geniali dpdv al creatiei romanesti… se refera la logo-uri, caractere, sigle etc… intr-adevar, cand te gandesti cat munceau oamenii aia, fara PC si photoshop. asta e una. doi, la o intrunire/petrecere a unui prieten, au venit niste reprezentanti ai cinematografiei romanesti contempo. si ascultau Mihaela Runceanu, Angela etc. dar distrandu-se copios. rasul confirma azi trairea oximoronica de atunci. de ce dracu’ nu putem rade de clisee actuale? de noi, de exemplu, asa cum suntem?

    Rares

    May 19, 2008 at 5:52 pm

  9. ar fi bine daca am ride la filmele romanesti. la california dreamin am ris. cu hohote.

    maria coman

    May 19, 2008 at 8:43 pm

  10. a fost excelent. nu cu hohote, dar am ras, intr-adevar.

    Rares

    May 20, 2008 at 1:47 pm

  11. mda, din pacate e irepetabil

    maria coman

    May 21, 2008 at 1:21 am


Comments are closed.

