push the button

rostul vieții e să râzi

Adecvare vs. adaptare

Iubesc anii ’80. Din doua motive: pentru ca i-am ‘prins’ si pentru ca au insemnat o revolutie.

Cred ca suntem, ca mai toate speciile, consumeristi antropologic. In cunoastere, in moda, in sex, demografie, geografie, extindere, geopolitica si asa mai departe. Exercitiul inceteaza cand isi atinge scopul. Trebuie sa dezosificam pentru a intelege gustul carnii.

In principiu, revolutiile sunt populare si populiste pentru ca raspund nevoii – tot antropologice –  de a face rau fara un scop anume. Cand revolutiile isi propun un obiectiv simplu, tactil, imediat, devin rapid miscari de masa, vezi revolutia din ’89. Cand obiectivele sunt mai subtile, este nevoie de un efort conjugat, prelungit, care transforma virilitatea ideilor originare in vectori amorfi si inerti, de cele mai multe ori. De asemenea, exista idei supravirile manate de personaje cu aceleasi calitati care duc revolutiile de unii singuri. Cubistii, dadaistii, post-modernii si asa mai departe.

Anii ’80 au fost o ruptura. Au adus o revolutie atat de frumoasa, incat ma farmeca si acum. Literatura, politica, muzica, arte plastice (si fotografie, evident), tehnologie (telecom si tehnica de calcul mai ales). Anii ’80 au adus in fata artele vizuale – N.B. fara internet! Au adus acronime magice cum sunt VHS si CD. Economistii si sociologii spun ca explozia, revolutia s-a datorat statelor bogate (sic!) care au investit in tehnologie. Perfect, dar care-i legatura lui Nichita Stanescu cu tehnologia?

Sau a fulgurantului George Tarnea (cantat aici de Nicu Alifantis) caruia i-am dat atat de putin si mi-a dat atat de multe?

Astazi nu ma pot sprijini pe noua revolutie. Nu-i simt nici scopul, nici victoriile. Cred ca noua revolutie nu a inceput inca. Trebuie sa mancam pana la os setea de sange, de violenta, de orgie mentala, de ciocniri inerte.

Si mi se face dor. Sunt lasat sa mi se faca dor de ei.

Si multi altii.  Si traiesc adecvat, nu adaptat.

Written by Rares

June 3, 2008 at 1:25 am

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Eu sunt pro ’90 :)
    Cred că vine de la diferenţa de vârstă dintre noi, nu mare de altfel dar suficientă. Exemplu: la VH1 prefer orele cu muzici din ’90 (smells like…).

    Pisicot

    June 4, 2008 at 11:23 am

  2. eu ma tot intrebam ce merit anume au avut anii 80 pentru ca pe parcursul lor sa se intample atatea micro-revolutii cu macro-efecte. adica ce? faptul ca s-au nascut niste generatii rebele si destepte atunci este meritul decadei sau intamplarea ei de a fi acolo? si de ce nu dam si the 60’sului ce este al the 60’sului? pentru ca si atunci au fost o groaza de minunatii. de la muzica, la tehnologie si curente ideologice.

    oricum, eu las jos palaria in fata anilor 80 si ascult la vh1 the 80’s cu ceva mai multa placere decat the 90’s. deci, pisicot, treaba asta nu are legatura cu anul nasterii, pentru ca al meu e ceva mai de curand decat al tau iar diferenta de varsta dintre noi, desi mica, pare a fi irelevanta in acest caz. :)

    miki

    June 4, 2008 at 4:54 pm

  3. Miki, 7 ani sunt o viaţă de om :-)))

    Pisicot

    June 4, 2008 at 5:07 pm

  4. da… adevarul e ca ai timp sa educi un copil de la cap la coada in rastimpul asta. sau poate nu e asta cel mai bun argumente, am uitat ca pe tine nu te impresioneaza creaturile astea numite copii :))

    miki

    June 4, 2008 at 5:49 pm

  5. Pisicot, daca vorbim de muzica, au si ’90-ii o gramada de lucruri frumoase. Poate fi si diferenta de varsta, dar astfel m-as contrazice si cand spuneam ca nu “ancorez” aceste idei unei efervescente personale (hormonale, educationale etc.). Sunt de acord cu Miki privind anii ’60, minus tehnologia. Mai putin cele militara si spatiala, care au explodat din cauza razboiului rece.
    PS: off, ce batran sunt…

    Rares

    June 4, 2008 at 5:50 pm

  6. :)) nu esti tu batran mah, suntem noi… intarziate, daca vrei asa :)

    miki

    June 4, 2008 at 9:55 pm

  7. :))

    Rares

    June 4, 2008 at 10:21 pm

  8. Dragă, vorbeşti cu noi, tineretul :)
    Miki, e bun exemplul tău, dar nu, nu mă impresionează :D

    Pisicot

    June 4, 2008 at 11:16 pm


Comments are closed.

